Aplikacje

W tej sekcji znajdują się funkcjonalne prototypy aplikacji, które zostały stworzone w odpowiedzi na potrzeby wynikające z realizowanych zajęć. Każdy z nich odzwierciedla określone wymagania i programistyczne wyzwania.

GENERATOR LICZB LOSOWYCH

Narzędzie pozwala użytkownikowi na losowe generowanie liczb w określonym zakresie.

Funkcjonalność prototypu:

  • aplikacja powinna generować losowe liczby w przedziale określonym przez użytkownika
  • umożliwia wykluczanie duplikatów (jeśli opcja „bez duplikatów” jest zaznaczona)
  • obsługuje błędne dane wejściowe (np. gdy wartość początkowa jest większa niż końcowa lub liczba losowań jest zbyt duża w stosunku do zakresu liczb)

Ulepszenia:

  • możliwość kopiowania wyników do schowka
  • obsługa generowania liczb zmiennoprzecinkowych, jeśli miałaby być taka potrzeba
  • dodanie stylizacji i animacji dla lepszej czytelności

Przykładowa realizacja wykonana w React:  build

GENERATOR KOLORÓW

Narzędzie umożliwia losowe wybieranie koloru oraz uzyskanie jego kodu w różnych formatach.

Funkcjonalność prototypu:

  • prezentuje jego wartości w kodzie HEX
  • prezentuje jego wartości w formacie RGB

Ulepszenia:

  • historia wygenerowanych kolorów – pozwoliłaby użytkownikowi wrócić do wcześniej losowanych wartości
  • generowanie palety kolorów zamiast jednego losowego koloru
  • filtr kolorów – użytkownik mógłby ograniczyć losowanie np. do określonych tonacji (ciepłe/zimne kolory)

Przykładowa realizacja wykonana w React:  build

TEST LICZB PIERWSZYCH

Narzędzie analizuje liczbę, podaje jej dzielniki i informuje użytkownika o jej właściwościach.

Funkcjonalność prototypu:

  • aplikacja sprawdza, czy liczba ma tylko dwa dzielniki (1 i siebie samą)
    • jeśli tak – zwraca komunikat, że liczba jest pierwsza
    • jeśli nie – pokazuje pełną listę dzielników
  • wynik jest prezentowany w przejrzysty sposób, co zwiększa czytelność

Ulepszenia:

  • obsługa liczb ujemnych i zera – komunikaty informujące o ich statusie
  • historia sprawdzonych liczb – lista ostatnio analizowanych wartości

Przykładowa realizacja wykonana w React:  build

GENERATOR CSS BOX-SHADOW

Narzędzie przydatne dla programistów i projektantów stron www do łatwego dostosowywania efektu cienia dla elementów HTML.

Funkcjonalność prototypu:

  • użytkownik dostosowuje parametry cienia za pomocą suwaków
  • wybrany cień jest dynamicznie aktualizowany i wyświetlany w formacie CSS
  • wygenerowany kod uwzględnia prefiksy -webkit- i -moz- dla kompatybilności z różnymi przeglądarkami

Ulepszenia:

  • historia wygenerowanych stylów – użytkownik mógłby wrócić do wcześniej wygenerowanych efektów
  • eksport ustawień w formie JSON lub pliku konfiguracyjnego CSS

Przykładowa realizacja wykonana w React:  build

GRA „KAMIEŃ, PAPIER, NOŻYCE”

Prosta gra, w której użytkownik rywalizuje z komputerem. Gra opiera się na klasycznych zasadach:

  • kamień pokonuje nożyce
  • nożyce pokonują papier
  • papier pokonuje kamień

Funkcjonalność prototypu:

  • użytkownik wybiera jedną z trzech opcji: kamień, papier lub nożyce
  • komputer losowo wybiera jedną z tych samych opcji
  • wynik jest natychmiastowo obliczany i wyświetlany użytkownikowi
  • gra informuje użytkownika o wyniku rundy: wygrana, przegrana lub remis
  • możliwość rozpoczęcia nowej gry po zakończeniu rundy

Ulepszenia:

  • możliwość grania do określonej liczby zwycięstw
  • wskaźnik punktacji, aby śledzić wynik
  • animacje, efekty dźwiękowe, motywy kolorystyczne

Przykładowa realizacja wykonana w React:  build

APLIKACJA „TODO”

Prosta aplikacja do zarządzania listą zadań, w której użytkownik może dodawać, edytować, usuwać i oznaczać zadania jako ukończone. Powinna być responsywna, szybka i łatwa w użyciu.

Funkcjonalność prototypu:

  • dodawanie zadań – użytkownik może dodać nowe zadanie, wpisując treść i naciskając „Dodaj”. Zadanie domyślnie oznaczone jako „nieukończone”
  • usuwanie zadań – każde zadanie ma przycisk „Usuń”, aby je usunąć
  • oznaczanie zadań jako ukończone – kliknięcie na zadanie oznacza je jako „ukończone” (np. przekreślenie tekstu)
  • edycja zadań – możliwość edycji zadania po jego dodaniu

Ulepszenia:

  • zachowywanie danych – dane powinny być przechowywane w localStorage lub na backendzie
  • filtrowanie i sortowanie – filtry: „Wszystkie”, „Ukończone”, „Nieukończone” oraz możliwość sortowania według daty dodania lub ukończenia

Przykładowa realizacja wykonana w React:  build

APLIKACJA „RZUT KOSTKĄ”

Prosta aplikacja umożliwiająca użytkownikowi wykonywanie wirtualnych rzutów sześcienną kostką K6. Wyniki rzutów są prezentowane w formie graficznych obrazków kostek, a ich suma jest automatycznie obliczana i wyświetlana

Funkcjonalność prototypu:

  • użytkownik może wykonać rzut wybraną liczbą kostek (domyślnie 1)
  • każdy rzut generuje losowe wartości od 1 do 6
  • wyniki rzutów są wyświetlane jako obrazy odpowiadające wartościom kostek (np. 01.png, 02.png, …, 06.png)

Ulepszenia:

  • dodanie historii rzutów
  • tryb gry wieloosobowej (np. rzuty dla kilku graczy)
  • dźwięki przy rzucaniu kostkami dla większej immersji

Przykładowa realizacja wykonana w React:  build

APLIKACJA „USER MANAGEMENT”

Aplikacja zarządza danymi użytkowników i wyświetla prognozę pogody dla zdefiniowanego regionu.

Funkcjonalności prototypu:

  • konto administratora posiada:
    • możliwość dodawania (pola: imie, nazwisko, miasto, kraj, e-mail, hasło), edycji i usuwania użytkownika
    • możliwość nadawania haseł dostępu użytkownikom
    • generator haseł (wielkie litery A-Z, cyfry 0-9)
  • konto użytkownika:
    • dostępne po zalogowaniu się (login, hasło)
    • wyświeta dane użytkownika
    • wyświetla prognozę pogody dla zdefinowanego miasta
  • dane użytkowników mogą być przechowywane w statycznym pliku JSON lub w dowolnie stworzonej usłudze REST API

Ulepszenia:

  • wydruk do PDF wizytówki profilu użytkownika z prognozą pogody
  • implementacja unit testów lub e2e
Scroll to Top